Voor de gemeente Amstelveen ontwikkelden wij een campagne tegen scooteroverlast. Behalve met de politie en de gemeente hebben we ook twee avonden gesproken met de scooterjongeren zelf.
Uit die gesprekken bleek dat het meest confronterende concept ook het beste aansloeg. Fysieke gesteldheid bleek minder belangrijk te zijn dan schade aan de scooter. Vanuit deze insight hebben wij het concept 'Zoek de grens op' ontwikkeld.
In de campagne worden scooterjongeren uitgedaagd om een overtreding te begaan. Bij drie overtredingen in twee jaar kan een scooter tot een blok geperst worden. Dit scooterblok is het themabeeld van de campagne en komt in alle middelen terug.
Posters
Guerrilla
Als je op zoek bent naar een nieuwe scooter of scooteronderdelen ga je naar marktplaats.nl. Hier plaatsen we fake advertenties van opgevoerde scooters. Wanneer je op een advertentie klikt word je op een verrassende manier geconfronteerd met de grenzen die gelden in Amstelveen.
Give-away
Als give-away hebben we sleutelhangers in de vorm van een scooterblok. De sleutelhanger krijg je:
• Bij het ophalen van je scooterrijbewijs in een informatiepakket.
• Wanneer je geen boete krijgt bij een rollerbankcontrole.
Informatiepakket bij brommercertificaat
Jongeren moeten hun brommercertificaat ophalen bij het gemeentehuis. Een goed moment om de doelgroep meteen te confronteren met de grenzen in Amstelveen. Van de gemeente Amstelveen ontvangen ze een scooterblok van karton. Hierin zit het brommercertificaat, een duidelijk overzicht van alle grenzen en een sleutelhanger.
Online
Alle middelen leiden naar zoekdegrensop.nl. Op deze site staat een duidelijk overzicht van alle regels die gelden voor scooterrijders in Amstelveen. Na het bekijken van boetes en overtredingen kun je meteen je kennis testen met de scooterquiz. Maar pas op, bij drie fouten eindigt je scooter als een blok!
Kick-off
Om de campagne af te trappen bedachten we een knallende kick-off. Ingredienten: 8 scooters, een mega-crusher en een hijskraan.
Dinsdag 14 april werd de officiƫle kick-off verzorgd door burgermeester Jan van Zanen en wethouder Dolf Veenboer.
De campagne leverde PR op in verschillende media.
Zie ook
Ads of the world
Young Marketing
Ad of da month
donderdag 7 mei 2009
Zoek de grens op
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Lekker dat 't allemaal doorgegaan is gasten!
Msl! J&S
Een reactie posten